Бренд Moet & Chandon є один з найвпізнаваніших у світі шампанського. Напої від компанії вважаються люксовими, їх подають на елітних вечірках у Голлівуді та до королівських столів. Звичайно, така репутація з’явилася не на порожньому місці, і сьогодні я розкажу тобі про той шлях, який подолав бренд з моменту свого заснування до сьогодення.
Напій королів і полководців
У XVIII столітті шампанське було надзвичайно популярним у Франції. Не дивно, що компанії з його виробництва виникали дуже часто. Одну з таких компаній, яка тоді мала назву Moet et Cie, заснував у 1743 році чоловік, на ім'я Клод Моет. З самого початку він зосередився на створенні не просто виключно ігристих вин, але й виключно сухих ігристих вин. Завдяки такій вузькій спеціалізації Моету вдалося швидко досягти дивовижних результатів щодо смаку та якості напою.
Можливо, шампанське від Моета не отримало б великої слави так швидко, якби його творець не вмів заводити корисні знайомства. Першим офіційним представником бренду стала сама маркіза де Помпадур – фаворитка короля Франції та дуже впливова персона. Саме вона видала наказ, щоб під час урочистих подій гостям подавали тільки це шампанське і воду. Велику роль також відіграли об’єми виробництва: у 1750 році Моет випустив близько 50 000 пляшок шампанського, а це дуже велика кількість. Таким чином скоро шампанське Moet знали всі поціновувачі ігристого напою в країні.
Онук Клода, Жан-Ремі, продовжив сімейну справу в обох напрямках – він виробляв шампанське та заводив корисні знайомства. Так він прорекламував свій продукт молодому Наполеону Бонапарту, а той вже зробив напій популярним серед французьких аристократів. Але Моету було мало лише Франції, тому він почав експортувати шампанське в інші країни. Дійшло до того, що саме ігристе вино від Моета подавали на урочистому обіді на честь набуття посади президентом США Джорджем Вашингтоном.
Далі – більше. У XIX столітті шампанське Моет замовляли такі видатні особи, як австрійський імператор, король Пруссії, герцог Веллінгтонський та інші. Після Жана-Ремі Моета сімейна справа перейшла до його сина та зятя, прізвище останнього було Шандон. Так у 1832 році з’явилась назва, яка відома нам зараз – Moet & Chandon.
Злети, падіння та хитра реклама
Звичайно, були в історії Moet & Chandon і важкі часи. Наприклад, наприкінці XIX століття виноград у Європі почав знищувати мігрант з Америки – комаха філоксера. А після Першої світової війни ринок шампанського взагалі був у занепаді. Складалася дивна ситуація – привід для святкування є, а напоїв для цього немає.
Але бренд з честю проходив крізь усі складні періоди та повертав собі репутацію найкращого шампанського у світі. Інколи задля цього компанія йшла на дуже неординарні та навіть ризиковані ходи. Так у 1902 році у США мав відбутися урочистий спуск на воду яхти, яку побудували для німецького кайзера Вільгельма II. За традицією перед спуском об ніс яхти треба розбити пляшку ігристого вина, і кайзер сам обрав німецький бренд для цієї події. Але торговельний агент Moet & Chandon в останню мить замінив німецьке шампанське на шампанське своєї компанії. Продажі Moet & Chandon миттєво злетіли до неба, хоча кайзер, кажуть, був дуже злий, бо французів не любив. Але любов правителя Німеччині до шампанського була більшою за нелюбов до французів.
Саме маркетологи Moet & Chandon розкрутили легенду про монаха П’єра Періньйона – ніби то винахідника ігристого вина. Обрали якусь випадкову дату, оголосили її 250-ю річницею смерті монаха, викупили виноградники біля абатства, де мешкав «винахідник», запросили вчених і видатних виноробів, які читали доповіді про ігристе вино. Трохи згодом, коли легенда набула масштабів сучасної вірусної реклами, Moet & Chandon випустили лінійку шампанського Dom Perignon. Само собою, вона мала шалену популярність.
Сучасний стан речей та зіркові факти
У 1971 році бренд Moet & Chandon об’єднався з іншим відомим виробником преміального алкоголю – брендом Hennessy. Так з’явився концерн Moet-Hennessy. А через 16 років до цієї теплої компанії доєднався відомий бренд-виробник модних речей – Louis Vuitton. Зараз офіційна назва холдингу – LVMH (Louis Vuitton - Moet Hennessy), але на пляшці напою все ще красується напис Moet & Chandon.
Наприкінці цієї історії я хочу розказати тобі кілька цікавих фактів про шампанське Moet & Chandon. Наприклад, чи відомо тобі, що напоєм саме від цього бренду поливають один одного перегонники Формули-1? Трилітрова пляшка, що використовується під час цієї забави, називається «подвійний магнум».
Також бренд Moet & Chandon є офіційним партнером Каннського кінофестивалю, про нього співав Фредді Мерк’юрі, його пила Джулія Робертс у фільмі «Красуня» та рекламувала Скарлетт Йоханссон.
Я міг би ще довго розповідати про, без сумніву, видатний бренд Moet & Chandon. Але не знаю, як у тебе, а у мене вже у роті пересохло. Тож саме час налити собі келих кислуватого ароматного Moët & Chandon Ice Imperial або іншого смачного напою від компанії Клода Моета та насолодитись запаморочливим букетом елітного алкоголю. До речі, щоб уникнути підробок, такі напої слід купувати у перевірених постачальників, одним з яких є наш магазин BAYADERA.UA.